piątek, 31 października 2014

Rozstępy? Z nimi też można sobie poradzić!

Moi drodzy czytelnicy,

Zapewne od okresu dorastania, też nabawiliście się sporej ilości takich cholerstw jakimi są rozstępy. Niestety jest to nieodłączny efekt tego procesu, jak i m.in. tycia, szybkiego chudnięcia.

Czym są właściwie rozstępy?

Rozstępy to uszkodzenia skóry właściwej, która jest odpowiedzialna za sprężystość skóry. Rozstępy wyglądają jak czerwone linie na ciele, które z czasem robią się białe. Jeśli już się pojawiły, nie znikną całkowicie bez interwencji chirurgicznej. Można jednak sprawić, by były mniej widoczne. 



Skupmy się najbardziej na ostatnim zdaniu.
90 % artykułów, które czytałam zawsze zawierają w sobie sporą ilość metod dostępnych w salonach kosmetycznych, urody, etc. Nie oszukujmy się. Sporej części z nas nie stać na te zabiegi, z różnych innych względów też nie mamy do nich dostępu.
Czy to oznacza, że mamy być skreślone pod względem pięknej, jędrnej skóry?

Otóż nie!

Na blogu przedstawiam głównie informacje, porady, które sprawdziły się w moim przypadku. Nie są to więc suche informacje wyssane z palca, które komuś tam kiedyś pomogły.

Mam trzy sprawdzone sposoby na znaczne polepszenie wyglądu skóry, które stosowane razem, przynoszą dość spektakularne efekty.

  1. Odpowiednia dieta i ćwiczenia- czynnik przytaczany w każdym możliwym artykule, ale ma w sobie sporo racji. Jak wspomniałam w poprzednim poście, ćwiczenia znacznie ujędrniają skórę. Natomiast dieta może wpływać na syntezę kolagenu w naszym organizmie oraz ogólne polepszenie stanu skóry. Co warto jeść?
    Produkty bogate w witaminę K oraz cynk
  • zielone warzywa liściaste
  • pomidory
  • wątróbka
  • nabiał
  • orzechy
  • kiełki
  • owoce morza
  • pestki dyni

  1. Masowanie skóry dotkniętej rozstępami szorstką rękawicą/ peelingi gruboziarniste
    Masować należy skórę okrężnymi ruchami kilka minut, aż do jej zaczerwienienia i uczucia lekkiego pieczenia. Taki ekstremalny peeling, powoduje ścieranie naskórka, a jak wiemy, intensywne ścieranie, powoduje, że komórki szybciej się dzielą, co powoduje szybsze „grubienie” skóry. Takie tłumaczenie dookoła na przód, ale działa.
  2. Smarowanie skóry masłem shea/ oliwką dla dzieci/ kremem na rozstępy.
    Szczerze mówiąc uważam, że nie ma to większego znaczenia, chodzi bowiem o to by skóra była dobrze nawilżona, mniej narażona na zerwanie włókien.
    Szukając w internecie jakiś zdjęć rozstępów trafiłam na takie Przed i Po stosowaniu specjalnej terapii usuwającej rozstępy.
    Z całą pewnością i szczerością, mogę stwierdzić, że moje zabiegi, znacznie tańsze i łatwiejsze przynoszą baaardzo podobne efekty.
    Moje rozstępy są teraz widoczne jeśli ktoś się dokładnie przyjrzy pod światło, albo napnie bardzo skórę. Ja z efektów jestem zadowolona.


Mam nadzieję, że Wy spróbujecie i też będziecie.

Miłego wieczoru i dnia;)
Komentujcie, inspirujcie mnie. Chętnie czegoś się dla Was dowiem ;)



2 komentarze:

  1. Należy działać, najlepiej jeszcze wtedy gdy rozstępy są różowe. Z białymi się ciężej walczy. :) ale bardzo dobry wpis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za uznanie, ja z moimi jasnymi też ciągle walczę i dzięki tym sposobom są prawie niewidoczne :)

    OdpowiedzUsuń

Translate