wtorek, 28 października 2014

Domowe i sprawdzone sposoby na cellulit

Moje drogie,

Zwracam się właśnie typowo do kobiet, gdyż to głównie nasz problem. Ja osobiście nie znam mężczyzny, który miałby ten problem.
Dlaczego mamy takiego "pecha"?
Odpowiedź jest prosta: kobiece hormony. Ponadto zatrzymanie wody w organizmie przed okresem, czyli tzw cellulit wodny.

Warto zauważyć, że cellulit to nie to samo co cellulitis!

Cellulit to właśnie skórka pomarańczowa z którą walczymy.

Cellulitis to zapalenie tkanki łącznej spowodowane przez bakterie.

Przechodząc do sedna sprawy, stawiałam sobie od kilku dobrych lat jedno pytanie:

JAK SKUTECZNIE POZBYĆ SIĘ CELLULITU???

Moje sprawdzone sposoby:

1. Peeling kawowy- słyszycie o nim pewnie nie pierwszy raz. Nie dziwi mnie to, bo naprawdę wspaniale wygładza i zmiękcza skórę. W czym tkwi jego fenomen? Kofeina rozszerza naczynia krwionośne, udowodniono, że rozkłada komórki tłuszczowe. Działa ujędrniająco i przeciwstarzeniowo, dzięki zawartym w niej polifenolom.
Mój przepis na peeling:
- ziarna kawy sypanej, wcześniej zaparzonej.
- olejek lub żel z wyciągiem z drzewa herbacianego ( dodatkowe oczyszczanie skóry)
- żel pod prysznic nawilżający lub odrobina oliwy z oliwek
- odrobina cynamonu.


2. Masaż:  Najlepiej wykonywać go szorstką rękawicą ( spory wybór w drogeriach) okrężnymi ruchami od kostek, w górę ciała, aż do brzucha. Taki zabieg pozwala na ujędrnienie skóry, poprawia ukrwienie skóry, polepsza obieg limfy i usuwanie toksyn z organizmu.

3. Masaż bańką chińską:  Bańki chińskie można dostać w każdej aptece za ok 12 zł (komplet). 
Podciśnienie wykorzystywane w tym zabiegu pozwala na zmniejszenie nie tylko skórki pomarańczowej, ale też rozstępów. 
Skórę wcześniej posmarowaną tłustym kremem lub olejkiem/ oliwką, należy masować tak jak w przypadku rękawicy- od dołu ciała, do góry. Zasysamy powietrze na skórze i przeciągamy tak zassaną bańkę po danej części ciała.



4. Picie wody: woda pozwala na wypłukanie toksyn z organizmu, dlatego tak ważne jest picie jej w odpowiednich ilościach. Gdzieś zauważyłam fajną metodę, jak się zmusić do picia wody, jeśli nie ma się na to ochoty: 
5. Ćwiczenia fizyczne:  Jak wiadomo cellulit jest bardzo widoczny w rejonach pozbawionych jędrności, a co działa lepiej na jędrność jak nie ćwiczenia? Ćwiczenia budują tkankę mięśniową, która nie dość, że ujędrnia skórę ( zwiększa się powierzchnia przyczepu skóry do mięśni), ale też rozbijają tkankę tłuszczową. 


Ja stosując te wszystkie metody razem, już po tygodniu widziałam pierwsze efekty. 
Grunt to systematyczność i nastawienie. Kilka zabiegów, a potrafią podnieść samoocenę!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate