niedziela, 12 października 2014

tabletki przeczyszczające- jak się ratować od skutków?

Nie twierdzę, że moje odchudzanie zawsze było zdrowe. Szczerze mówiąc nie miałam pojęcia co zrobić, żeby dieta była szybka, skuteczna i nie powodowała zaparć.
Od kiedy pamiętam, miałam z tym problem. Niestety, przejście na dietę zlikwidowało tylko ciągłe gazy. ( Gówniany temat, wiem), ale nie główny problem.
Jak wcześniej wspomniałam, odchudzałam się głównie poprzez ograniczenie węglowodanów i zwiększenie ilości białka. Dla mnie ta dieta się sprawdza i jest odpowiednia. Nie każdemu jednak musi odpowiadać.
Wracając jednak do meritum sprawy. Czasami, widząc zastój w wadze, połączony desperacją i napadami obżarstwa, stosowałam środki przeczyszczające. Miałam świadomość tego, że takie tabletki, herbatki, uzależniają jelita i je rozleniwiają a częste oddawanie stolca spowodowane takimi środkami powoduje obniżenie zawartości flory bakteryjnej, która głównie odpowiada za pracę naszych jelit.

Przedstawię Wam więc moje sposoby na polepszenie swojej sytuacji:

  1. Wszelkiego rodzaju kefiry, maślanki, kapusty kiszone, ogórki itd.- jednym zdaniem, wszystko co podlega fermentacji. Podczas fermentacji rozmnaża się wiele różnego rodzaju bakterii, które potem zasiedlają nasz układ pokarmowy i usprawniają jego funkcjonowanie.
  2. Płatki owsiane górskie- nie żadne błyskawiczne. Górskie są najmniej przetworzone, mają najwięcej błonnika, minerałów i składników odżywczych. Pamiętajmy też, że są to węglowodany w większości nieprzyswajalne. Mój ulubiony przepis: 30 g (ok. 3 łyżki) płatków zalanych wrzątkiem (opcja expresowa) w niewielkiej ilości żeby zmiękły, mleko 100 ml + jabłko pokrojone w małe kawałki, cynamon i zmiksowane truskawki.
  3. Duże ilości wody- jeśli pijemy za mało wody, stolec jest za suchy i utrudnione jest jego przesuwanie (dosadnie mówiąc)
  4. Otręby pszenne- dodawane do jogurtów, sałatek. Pamiętajcie jednak, żeby nie przesadzić z ilością bo może to pogorszyć sytuację niż ją poprawić.
  5. Czarna kawa- ja piję z cukrem bo lubię. Kofeina poprawia przemianę materii i metabolizm



P.S – artykuł nie zachęca broń Boże do podjadania takich przysmaków jak przeczyszczacze. Raczej zachęcam od razu sięgnięcie po naturalne środki, jeśli macie problem z wypróżnianiem.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate