sobota, 17 stycznia 2015

Zupa serowa- wersja niskokaloryczna

Witajcie,

Dziś wypróbowałam całkiem nowy przepis na zupę. Właściwie za takiego rodzaju danie zabrałam się pierwszy raz i o dziwo mi wyszło :D

Mowa o zupie serowej.
Nie wiem do końca czy jest to zdrowy posiłek, ale na pewno szybki, prosty i niskokaloryczny.

Składniki:

- pół cebuli
- 3 serki topione ( łącznie ok 250-300g)
- 3 l wody
- 3 kostki rosołowe
- włoszczyzna mrożona

Przygotowanie:

W zależności od tego ile chcemy mieć zupy, tyle wody gotujemy. Moja porcja miała ok. 3 litrów.
Kiedy woda zaczyna wrzeć, wsypujemy mrożone warzywa ( lub świeże- jak kto woli, ale mrożonki zajmują zdecydowanie mniej czasu a też zachowują swoje właściwości odżywcze) oraz dodajemy kostki rosołowe ( zasada: 1 kostka na 1 litr wody).
Międzyczasie cebulę kroimy w paseczki/ kosteczki (od preferencji), szklimy na maśle. Tak przygotowane warzywo wsypujemy też do gotującej się już zupy.
Serki topione kroimy w mniejsze kawałki i po kolei wrzucamy do wrzątku, mieszamy.
Ważne jest żeby przesuwać łyżką też po dnie garnka i pilnować zeby serki równomiernie roztapiały się w całej zupie.
Po ok 15 minutach od wrzucenia całości mamy gotowy posiłek.

Moja zupa miała konsystencję raczej rzadką, ale można też użyć mniej wody, przy zachowaniu porcji poszczególnych składników,

3 litry zupy to ok 90-100 kcal na 300 ml
2 litry to ok 135-150 kcal na 300 ml

Dajcie znać jak spróbujecie ! :D



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Translate